יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

הליכונים

הליכונים


אומנם החורף כבר בפתח, והקיץ הרבה מאחורינו. אך תמיד חשוב לשמור על הגזרה. זה נכון שבחורף אנחנו לא חושפים את שרירי הבטן שלנו או את שאר האזורים בגוף, אבל אין ספק כי חשוב לשמור על הגזרה בחורף בעיקר בגלל שזהו הזמן המתאים ביותר להתאמן. ואסביר מדוע: בקיץ אין לנו ממש זמן לעבוד על התוצאות – הקיץ מיד מגיע, עם ישראל מבלה את מרבית זמנו הפנוי בים בבקיני או בגד ים ואנחנו נותרים ללא זמן להתאמן כדי לשמור על הגזרה שלנו לפני הקיץ – ולכן הזמן הטוב ביותר להתאמן ולחטב את הגוף הוא בחורף. אז איך כדאי לחטב את הגוף ? על הליכונים שמעתם ?

הליכונים בחדרי כושר


בכניסה לחדרי הכושר תמיד תמצאו שורה של הליכונים מתקדמים ומקצועיים, בדרך כלל עליהם תראו את המתאמנים הקבועים שהולכים או רצים על הליכונים ובאמצעותם שורפים קלוריות. בחורף, כאשר קר בחוץ ולרוב יורד גשם, הליכון הוא הפתרון הטוב ביותר לפעילות גופנית מאומצת ששורפת שומן ומחטבת את הגוף. הליכונים בעצם מדמים ריצה בשטח הפתוח, ניתן להגדיר בהליכון מהירות ריצה ושיפוע, ואלמנטים רבים נוספים כמו קלוריות וקילומטרים. הליכונים מתקדמים יותר יכילו אפשרות של כיול דופק, או הכנסת דופק מטרה למתאמן. יש גם יתרון נוסף לריצה או הליכה על הליכונים מול פעילות ספורטיבית בשטח הפתוח: אפשר לצפות בטלוויזיה בריצה או הליכה בהליכון.

הליכונים מתקדמים


הליכונים מתקדמים יותר גם מקבלים מהמתאמן ערכים כמו גובה ומשקל ובאמצעותם מחשבים את רמת הקלוריות שנשרפו בזמן הפעילות הגופנית על ההליכון (המידע מועבר בזמן אמת). הליכונים יכולים לשמש גם לריצה וגם להליכה. הליכה מומלצת על הליכונים היא הליכה במהירות ממוצעת של 6-7 קמ"ש לשעה, כאשר ריצה על הליכון מתאפשרת במהירות של מעל 8 קמ"ש אותה ניתן להגדיר באמצעות ממשק ההפעלה שממוקם בחזית ההליכון. מחירי הליכונים מקצועיים נעים בין אלפי שקלים בודדים ועד כבערך עשרת אלפים שקלים.

תגובה 1:

  1. כאשר מדובר בהליכונים חשוב ביותר לדאוג שההליכון יהיה רחב ונוח ועם ידיות בגובה המתאים. במצב שהמשתמש מתעייף שיהיה לו במה לאחוז.

    השבמחק